Tuesday, March 30, 2010

SYUKRAN SAHABAT...


Teringat aku pada mereka yang bernama SAHABAT..Hebat Allah s.w.t itu, Dia Maha Mengetahui segala kelemahan dan keperluan hamba-hamba-Nya. Dia utuskan SAHABAT sebagai pelengkap kepada kelemahan yang ada pada diri ini. Terdetik dan teringat lembaran2 hidupku yang lepas…hurm…KELAM-KABUT..AGAK SERABUT…LACK OF TIME MANAGEMENT! THAT’S MY WEEKNESSES..Tp nak tak nak, suka tak suka aku must REDAH untuk laksanakan AMANAH yang telah dipertanggungjawabkan..

Masa di Tingkatan 5&6...

SAHABAT2 yang banyak BECK UP..mereka sentiasa mengambil berat dan memahami..ukhwah yang terbentuk menjadikan kami ibarat adik beradik… kalu aku tak sempat, mereka tolong ironkan baju, klu mereka tak sempat aku yang tolong ironkan baju mereka…hermm ..:-) very nice..kadang2 berus gigi pun share…

Then, masuk ke U, sekali lagi ALLAH kurniakan SAHABAT2..THANK’S YA RABB…Allah tahu yang aku tak mampu survive seorang diri. Itu hakikat seorang HAMBA…LEMAH..that’s why Allah suka kita hidup secara berkumpulan..study group secara berkumpulan, solat secara berjamaah…makan kena share2x…dll lah..jangan hidup sorang-sorang… Baju aku yang di ampaian mereka pungutkan, lepas tu lipatkan..kalu aku tak bangun before Subuh, mereka yang kejutkan..QIAMULLAIL AKU pun mereka JAGA? Yes! Sahabat2 inilah yang benar2 menjaga aku bukan untuk di dunia saja tapi melangkaui di alam sana-AKHIRAT…Syukran ya ILAHI.

kalu kita merasakan yang kita mampu hidup berseorangan itu TIPU namanya…maybe kita boleh survive di DUNIA sahaja tp TIDAK di AKHIRAT..sbb Sahabat di sekililing kitalah yang akan guide kita bagi mendapat keredhaan-Nya (tapi make sure sahabat itu sahabt yang BAIK) .BUKANKAH RASULULLAH S.A.W juga BERSAHABAT?


p/s: THANK YOU WAT SEMUA ADIK BERADIK, SAHABAT2 SEKOLAH LAMA, SAHABAT2 FPBU , SAHABAT2 BBA1, & SAHABAT2 YANG MENJAGA HAL-EHWALKU DI DUNIA & AKHIRAT…MOGA2 ALLAH MEMBERKATI KALIAN…:-)

1 comment: